8. maijā ar Kandavas pirmsskolas izglītības iestādes “Zīļuks” (PII) audzēkņu priekšnesumiem un sirsnīgiem novēlējumiem tika atklāta zaļā āra klase.
Projekts ir realizēts ar vecāku, sponsoru un dārziņa kolektīva atbalstu, un, pateicoties ziedojumiem, tika iegādāta 4x6m liela siltumnīca un koka galdi ar soliem, kurā turpmāk bērni kopā ar pedagogiem varēs pētīt, eksperimentēt, sēt, stādīt, vadīt āra nodarbības un organizēt Eko skolas aktivitātes. Zaļās āra klases mērķis ir radīt mācību vidi, kas rosinātu bērnu prieku un zinātkāri, ļaujot viņiem mācīties brīvā dabā.
Bērnudārza zaļajā zonā audzēkņi un pedagogi aktīvi rosījās arī pirms siltumnīcas uzstādīšanas- katrai grupiņai ir ierīkota dobe, kurā gadu no gada tiek audzēti dārzeņi, ogas, garšaugi un ziedi. Turpat arī uzstādīti soli ar ugunskura vietu.
Zaļās klases izveide ir svarīgs solis ne tikai bērnu izglītībā, bet arī ilgtspējīgas attieksmes veicināšanā pret vidi, jo praktiskās nodarbības vidē veicina bērnu saikni ar dabu un ekoloģisko izpratni. Šīs inovācijas ir devušas audzēkņiem iespēju iegūt radošu un bērniem draudzīgu ārpustelpas vidi, kas piemērota gan mācību priekšmetu apguvei, gan kompetenču attīstībai, gan arī brīvā laika lietderīgai pavadīšanai.
PII “Zīļuks” vadītāja Dina Tauriņa izteica pateicību visiem, kas atbalstīja šī projekta realizāciju un palīdzēja bērniem tuvoties sapnim par mācībām zaļā, dzīvā vidē.
Lasīt visu ziņu (24)8. maijā Zantes pamatskolas 4. un 5. klasei dabaszinības notika Amulas krastā,mežā un jaunaudzē. Šo nodarbību vadīja Latvijas valsts meži darbinieks Kaspars Inkins. Sākumā mēs apmeklējām senkapus pie Venteru mājām. Upmalā atpazinām dažādus augus. Iepazinām Latvijas liānu-apini.
Tālāk devāmies uz mežu, kur izaicinājums bija pate pārvietošanās - bija jākāpj augšā un lejā pa nogāzēm, jāpārvar kritušie koki, jāpāriet gravas. Bet tas bija to vērts, jo ceļā redzējām lapsas alu, biotopu, dižgobas un dižozolus. Izmērījām dižozolu, kura apkārtmērs bija 4, 75 m.
Kaspars Inkins parādīja kā pasargāt jaunaudzi, kā skaitīt kokus 1 ha, cik to ir jaunaudzē un cik lielajā mežā, astoņzobu mizgrauža postījumus, to ceļus zem egļu mizas. Vēl skolēniem bija iespēja iepazīt dastmēru un ar to arī koku izmērīt. Iepazinām arī meža augšanas ciklu, kā mežs ieaugas dabiskā ceļā.
Iepazinām arī meža zvēru postījumus gan jaunaudzē, gan lielajā mežā.
Paldies Latvijas valsts mežu pārstāvim Kasparam Inkinam par ļoti vērtīgo un izzinošo nodarbību!
Skolotāja Ieva Kokina
Lasīt visu ziņu (79)8.maijā Zantes Eko komanda un pašpārvalde piedalījās jauniešu forumā : Domā zaļi, Dari zaļi! Foruma tēna- Klimata pārmaiņas! Vairāki lektori stāstīja par planētas esošo stāvokli un ko mēs varētu darīt! Skolēni piedalījās radošajās darbnīcās gatavojot vannas bumbas, piekariņus, gleznas no sadzīvē jau izlietotām lietām. Jauka pieredze, jauni draugi, jaunas prasmes!
Skolotāja Elita Ose
Lasīt visu ziņu (6)4. maijā Kandavas vecpilsētas Promenādē notika sirsnīgs Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas gadadienas koncerts “Es vedīšu Tevi uz Kandavu”. Saulainajā un siltajā dienā dienā, kad Latvija atzīmē savas neatkarības atjaunošanu, kandavniece un Latvijas Nacionālā teātra aktrise Madara Botmane un Operas dziedātājs Juris Jope, pianista Anatolija Livča pavadošās grupas vadībā, sniedza neaizmirstamu priekšnesumu.
Koncertā izskanēja visiem labi zināmās un mīļās dziesmas par Latviju, par mīlestību un Kandavu. Pasākuma apmeklētājiem tika dāvāta iespēja izbaudīt mūzikas un kopības spēku, kas vieno un stiprina mūsu nācijas garu.
Izsakām dziļu pateicību visiem māksliniekiem par viņu ieguldījumu šajā svētku dienā un par to, ka viņi ar savu talantu spēja aizvest klausītājus ceļojumā caur emocijām un vēsturi.
Foto: Edgars Lācis.
Lasīt visu ziņu (42)Zemītes sākumskola no 2021. gada, kopā ar projekta partneriem no deviņām Eiropas valstīm, realizē Erasmus+ projektu “European Cultural Project”, Nr.: 2021-1-FR01-KA220-SCH-000032613. Projekts tuvojas savam īstenošanas noslēgumam, tāpēc, lai iepazīstinātu ar projekta rezultātiem, mēs organizējam projekta izplatīšanas pasākumu. Tas notiks 2024. gada 3. maijā Zemītes sākumskolā no plkst.: 11.00 līdz 14.00.
Pasākuma mērķauditorija: Skolotāji no citām izglītības iestādēm novadā un Latvijā, pārstāvji no Tukuma novada pašvaldības, žurnālisti, pārstāvji no institūcijām, kuras pārstāv izglītības nozari valstī, pārstāvji no Eiropas Parlamenta un Eiropas pārstāvniecības organizācijām valstī.
Izplatīšanas pasākuma norise:
No 10.30 Ierašanās, kafija
11.00 – Pasākuma atklāšana, Eiropas Parlamenta deputātes Prof. Ineses Vaideres uzruna
11.10 – Projekta darba grupas pārstāvju ECP rezultātu un pieredzes prezentācija
12.00 – Eiropas Parlamenta deputātes Prof. Ineses Vaideres prezentācija “Latvijas kultūra Eiropā un Eiropas kultūra Latvijā- atpazīstamība un vienojošie faktori ES pilsoniskās piederības veicināšanā”
12.30 – Kafijas pauze
13.00 –Ideju vētra “Eiropas kultūra kā vienojošais pilsoņu elements”
13.45 – Noslēgums
Ja ir interese par šo aktivitāti un vēlaties to apmeklēt, līdz 26.04.2024. lūdzu sazinieties ar Ērodeju Kirillovu, projekta koordinatori Zemītes sākumskolā: 26527265, e-pasts: erodeja@inbox.lv.
Ieskatam īss projekta “European Cultural Project” īstenotāju un paveikto aktivitāšu saturs:
Projekta galvenais īstenotājs: ASSOCIATION EUROPÉENNE DE L'EDUCATION-FRANCE (AEDE-FR) – Francija. Projekta koordinators - Bernards Hugonjē
Projekta partneri:
UNIVERSIDAD DE CORDOBA- Spānija
UNIVERSITAET BREMEN – Vācija
ZEMĪTES SĀKUMSKOLA – Latvija
UNIVERZITA KARLOVA – Čehija
ASSOCIAZIONE INTERNAZIONALE PER LA PROMOZIONE DELLA SCUOLA A RETE “DICULTHER”- Itālija
AEDE BULGARIA – Bulgārija
EUROPTIMUS-VEREINIGUNG FÜR EUROPAPOLITISCHE BILDUNG- AEDE ÖSTERREICH – Austrija
ARD AOIBHINN COMMUNITY INITIATIVESCOMPANY LIMITED BY GUARANTEE- Īrija
STICHTING AEDE NEDERLAND – Nīderlande
Projekta mērķis:
“Projekts ir orientēts uz 10 Eiropas valstu partneru sadarbību, lai tiktu izceltas pašreizējās Eiropas kultūras izpratnes dominantes partnervalstīs, un balstoties uz galvenajām pamatvērtībām, varētu rasties vienotas vadlīnijas Eiropas kultūras mācīšanai jaunajai paaudzei, to integrējot izglītības ieguves procesos. Konsolidējot Eiropas kultūru, izmantojot savstarpējas zināšanas, to apmaiņu un kopīgu mantojumu, kā arī veicinot nacionālās vai reģionālās īpatnības un, visbeidzot, stiprinot kopīgu piederības sajūtu, tiks dots jauns impulss Eiropas Savienībai lai Eiropas pilsonība būtu nozīmīgāka jauno eiropiešu vidū. Vienojošo kultūras elementu akcentēšana un to mācīšana skolēniem būs spēcīgs un būtisks kopīgas Eiropas izpratnes veidošanas virzītājspēks, jo nav iespējama īsta un reālajā dzīvē funkcionējoša savienības, ja pilsoņi nedala kopīgās, ētiskās un estētiskās vērtības. Pateicoties kopējai kultūras izpratnei, Eiropas Savienība kļūs iekļaujošāka, izturīgāka, ilgtspējīgāka un suverēnāka.”
Projekta perspektīva:
Projekta partneri kopīgi veidos Eiropas kultūru, kuras mācīšana katrā valstī būs eksperimentu objekts, lai parādītu, ka kopīgā kultūra ļauj nostiprināties Eiropas pilsonībai. Tiks analizēti eksperimentu rezultāti, kā arī to sekas. Tas galu galā varētu novest pie otra projekta, kurā būtu ietverti priekšlikumi politikas izmaiņām lai pastiprinātu Eiropas kultūras zināšanu iekļaušanu skolu programmās.
Projekta īstenošanas gaita:
1. Projekta ietvaros tika veikta skolēnu, studentu, pedagogu un kultūras speciālistu anketēšana par viņu izpratni, kas kultūrā Eiropā ir nozīmīgs, vērtīgs un atpazīstams. Anketas saturs bija identisks visās valstīs un tās mērķis bija iegūt un apkopot informāciju kā katrs partneris atklāj Eiropas kultūras būtību un saturu no viņa valsts iedzīvotāju uztveres “loga”. Apvienojot visu valstu anketēšanas rezultātus, tika radīta informatīva pamatbāze par kopīgo partnervalstu iedzīvotāju Eiropas kultūras uztverē, kas kalpo par platformu turpmākajai projekta realizācijai.
2. Tika veikta eksperimentālas mācību programmas plāna izstrāde katrā dalībvalstī projektā iesaistītajās skolās, savstarpēji daloties ieteikumos un mācību materiālos, 2022./2023. mācību gadā notika mācību eksperimenti par mācību satura, kas sevī ietver Eiropas kultūru, ieviešanu. Mācību eksperimenti tiks balstīti uz dažādām mācību metodēm, kā Eiropas kultūru var integrēt skolu mācību programmās un kā īstenot eksperimentus sākumskolās, pamatskolās un vidusskolās, lai ļautu skolēniem orientēties Eiropas kultūras vērtībās un labāk apzināties savu Eiropas pilsonību.
3. Mācību eksperimentos un darbojoties kopīgās darba sesijās, gan klātienē tiekoties dalībvalstu projekta dalībniekiem, gan strādājot projekta īstenošanas darba grupās atsevišķi, katram dalībniekam savā dalībvalstī, tika apkopota gan praktiskā pieredze par Eiropas kultūras un vērtību iekļaušanām mācību saturā, pielietotajām metodēm un sasniegtajiem rezultātiem. Kā arī notika pieredzes un informācijas apmaiņa par Eiropas kultūras vērtībām darba grupu uzņemošajās dalībvalstīs iepazīstinot ar savas kultūras piedāvājumu un to atpazīstamību Eiropas kultūras kontekstā- muzeji, arheoloģija, vēsture un reliģijas, atpazīstamas personas, sports, mūzika, modernā māksla, daba, tradīcijas, svētki, ēdieni utt. Kā arī katrā darba sesijā dalībvalstīs notika viesošanās projekta eksperimentā iesaistītajās skolās un pārņemta pieredze par šo eksperimentu īstenošanas veidiem un rezultātiem.
4. Apmācību sanāksmēs tika strādāts pie pieredzes rezultātu apkopošana un no tām gūstamās mācības. Apkopots arī dalībnieku zināšanu un prasmju novērtējums, pamatojoties uz izvirzītajiem mērķiem un to rezultātu analīzes. Aktivitāšu laikā notiek tīmekļa vietnes izstrāde, saziņas un apmaiņas sistēma starp partneriem un ar projektu saistītu kopīgu interešu publikāciju bibliotēka.
Paralēli tam tiek katrā dalībvalstī tika strādāts pie intelektuālā ieguldījuma projekta saturā, kura ietvaros notiek:
1. Zināšanu un prasmju krātuves izveide Eiropas kultūrai un tās pielietojuma analīze;
2. Salīdzinošā analīze par to, kā kultūra tiek mācīta dažādās valstīs;
3. Katra partnera izmantoto metožu salīdzinošā analīze, lai atklātu Eiropas kultūru, skatoties “no viņu loga”;
4. Eiropas kultūras mācīšanas metožu analīze skolās, kurās tika veikti eksperimenti partnervalstīs, un rezultātu analīze;
5.Izveidots video par to, ko skolēni un skolotāji, kas piedalās eksperimentos, domā par Eiropas kultūru.
Ir notikušas 4 mācību sanāksmes, nākošā paredzēta aprīļa vidū Prāgā. Un notikušas 3 starptautiskās sanāksmes, noslēdzošā notiks jūnija beigās Spānijā, kura ir beidzamā tikšanās projekta darba grupai. Līdz 2024.gada beigām notiks darbs pie projekta rezultātu apkopšanas un noslēguma atskaišu iesniegšanas. Projekta dalībvalstīs projekta izplatīšanas pasākumi notiek 2024. gadā līdz jūlijam, kuru laikā katra valsts iepazīstina pasākumu dalībniekus ar saviem projekta rezultātiem un prezentē arī veiksmīgākos citu valstu dalībnieku rezultātus.
Lasīt visu ziņu3. maijā plkst. 13.00 Kandavas kultūras namā norisināsies Tukuma novada izglītības iestāžu mūsdienu un citu deju žanru kolektīvu koncerts "Sadejojam Kandavā".
Ieeja bez maksas.
Lasīt visu ziņu2.maijā no plkst. 9:30 līdz 13:00 Kandavas un pagastu apvienības zālē iedzīvotāji tiek aicināti uz Lauku atbalsta dienesta (LAD) speciālista bezmaksas konsultācijām par to kā iesniegt Vienoto iesniegumu platību maksājumu saņemšanai elektroniski Elektroniskajā pieteikšanās sistēmā (EPS) un palīdzēs klientiem aizpildīt pieteikumus elektroniski.
Lasīt visu ziņu1. maijā no plkst. 9.00 līdz 14.00 skvērā pie Bruņinieku pilskalna PAVASARA STĀDU TIRGUS.
Lasīt visu ziņu29. aprīlī Kandavā pie Sporta halles norisināsies Kandavas treniņseriāls orientēšanās sportā 2.posms (Seriāla „Zig-Zag” kārta). Starts no plkst. 16:00 līdz 18:30.
Vairāk info: uldis.vecins@tukums.lv
Nolikums "Kandavas treniņseriāls orientēšanās sportā 2024"
Lasīt visu ziņu29.aprīlī Kandavā notika Treniņseriāla orientēšanās sportā 2.posms.
Rezultāti:
3.posms notiks otrdien, 28.maijā Kandavā, pie Teteriņu ez. peldvietas. Starts no 16:00 līdz 19:00. Seriāla "Silva" kārta.
Lasīt visu ziņu (3)