Zemītes sākumskola no 2021. gada, kopā ar projekta partneriem no deviņām Eiropas valstīm, realizē Erasmus+ projektu “European Cultural Project”, Nr.: 2021-1-FR01-KA220-SCH-000032613. Projekts tuvojas savam īstenošanas noslēgumam, tāpēc, lai iepazīstinātu ar projekta rezultātiem, mēs organizējam projekta izplatīšanas pasākumu. Tas notiks 2024. gada 3. maijā Zemītes sākumskolā no plkst.: 11.00 līdz 14.00.
Pasākuma mērķauditorija: Skolotāji no citām izglītības iestādēm novadā un Latvijā, pārstāvji no Tukuma novada pašvaldības, žurnālisti, pārstāvji no institūcijām, kuras pārstāv izglītības nozari valstī, pārstāvji no Eiropas Parlamenta un Eiropas pārstāvniecības organizācijām valstī.
Izplatīšanas pasākuma norise:
No 10.30 Ierašanās, kafija
11.00 – Pasākuma atklāšana, Eiropas Parlamenta deputātes Prof. Ineses Vaideres uzruna
11.10 – Projekta darba grupas pārstāvju ECP rezultātu un pieredzes prezentācija
12.00 – Eiropas Parlamenta deputātes Prof. Ineses Vaideres prezentācija “Latvijas kultūra Eiropā un Eiropas kultūra Latvijā- atpazīstamība un vienojošie faktori ES pilsoniskās piederības veicināšanā”
12.30 – Kafijas pauze
13.00 –Ideju vētra “Eiropas kultūra kā vienojošais pilsoņu elements”
13.45 – Noslēgums
Ja ir interese par šo aktivitāti un vēlaties to apmeklēt, līdz 26.04.2024. lūdzu sazinieties ar Ērodeju Kirillovu, projekta koordinatori Zemītes sākumskolā: 26527265, e-pasts: erodeja@inbox.lv.
Ieskatam īss projekta “European Cultural Project” īstenotāju un paveikto aktivitāšu saturs:
Projekta galvenais īstenotājs: ASSOCIATION EUROPÉENNE DE L'EDUCATION-FRANCE (AEDE-FR) – Francija. Projekta koordinators - Bernards Hugonjē
Projekta partneri:
UNIVERSIDAD DE CORDOBA- Spānija
UNIVERSITAET BREMEN – Vācija
ZEMĪTES SĀKUMSKOLA – Latvija
UNIVERZITA KARLOVA – Čehija
ASSOCIAZIONE INTERNAZIONALE PER LA PROMOZIONE DELLA SCUOLA A RETE “DICULTHER”- Itālija
AEDE BULGARIA – Bulgārija
EUROPTIMUS-VEREINIGUNG FÜR EUROPAPOLITISCHE BILDUNG- AEDE ÖSTERREICH – Austrija
ARD AOIBHINN COMMUNITY INITIATIVESCOMPANY LIMITED BY GUARANTEE- Īrija
STICHTING AEDE NEDERLAND – Nīderlande
Projekta mērķis:
“Projekts ir orientēts uz 10 Eiropas valstu partneru sadarbību, lai tiktu izceltas pašreizējās Eiropas kultūras izpratnes dominantes partnervalstīs, un balstoties uz galvenajām pamatvērtībām, varētu rasties vienotas vadlīnijas Eiropas kultūras mācīšanai jaunajai paaudzei, to integrējot izglītības ieguves procesos. Konsolidējot Eiropas kultūru, izmantojot savstarpējas zināšanas, to apmaiņu un kopīgu mantojumu, kā arī veicinot nacionālās vai reģionālās īpatnības un, visbeidzot, stiprinot kopīgu piederības sajūtu, tiks dots jauns impulss Eiropas Savienībai lai Eiropas pilsonība būtu nozīmīgāka jauno eiropiešu vidū. Vienojošo kultūras elementu akcentēšana un to mācīšana skolēniem būs spēcīgs un būtisks kopīgas Eiropas izpratnes veidošanas virzītājspēks, jo nav iespējama īsta un reālajā dzīvē funkcionējoša savienības, ja pilsoņi nedala kopīgās, ētiskās un estētiskās vērtības. Pateicoties kopējai kultūras izpratnei, Eiropas Savienība kļūs iekļaujošāka, izturīgāka, ilgtspējīgāka un suverēnāka.”
Projekta perspektīva:
Projekta partneri kopīgi veidos Eiropas kultūru, kuras mācīšana katrā valstī būs eksperimentu objekts, lai parādītu, ka kopīgā kultūra ļauj nostiprināties Eiropas pilsonībai. Tiks analizēti eksperimentu rezultāti, kā arī to sekas. Tas galu galā varētu novest pie otra projekta, kurā būtu ietverti priekšlikumi politikas izmaiņām lai pastiprinātu Eiropas kultūras zināšanu iekļaušanu skolu programmās.
Projekta īstenošanas gaita:
1. Projekta ietvaros tika veikta skolēnu, studentu, pedagogu un kultūras speciālistu anketēšana par viņu izpratni, kas kultūrā Eiropā ir nozīmīgs, vērtīgs un atpazīstams. Anketas saturs bija identisks visās valstīs un tās mērķis bija iegūt un apkopot informāciju kā katrs partneris atklāj Eiropas kultūras būtību un saturu no viņa valsts iedzīvotāju uztveres “loga”. Apvienojot visu valstu anketēšanas rezultātus, tika radīta informatīva pamatbāze par kopīgo partnervalstu iedzīvotāju Eiropas kultūras uztverē, kas kalpo par platformu turpmākajai projekta realizācijai.
2. Tika veikta eksperimentālas mācību programmas plāna izstrāde katrā dalībvalstī projektā iesaistītajās skolās, savstarpēji daloties ieteikumos un mācību materiālos, 2022./2023. mācību gadā notika mācību eksperimenti par mācību satura, kas sevī ietver Eiropas kultūru, ieviešanu. Mācību eksperimenti tiks balstīti uz dažādām mācību metodēm, kā Eiropas kultūru var integrēt skolu mācību programmās un kā īstenot eksperimentus sākumskolās, pamatskolās un vidusskolās, lai ļautu skolēniem orientēties Eiropas kultūras vērtībās un labāk apzināties savu Eiropas pilsonību.
3. Mācību eksperimentos un darbojoties kopīgās darba sesijās, gan klātienē tiekoties dalībvalstu projekta dalībniekiem, gan strādājot projekta īstenošanas darba grupās atsevišķi, katram dalībniekam savā dalībvalstī, tika apkopota gan praktiskā pieredze par Eiropas kultūras un vērtību iekļaušanām mācību saturā, pielietotajām metodēm un sasniegtajiem rezultātiem. Kā arī notika pieredzes un informācijas apmaiņa par Eiropas kultūras vērtībām darba grupu uzņemošajās dalībvalstīs iepazīstinot ar savas kultūras piedāvājumu un to atpazīstamību Eiropas kultūras kontekstā- muzeji, arheoloģija, vēsture un reliģijas, atpazīstamas personas, sports, mūzika, modernā māksla, daba, tradīcijas, svētki, ēdieni utt. Kā arī katrā darba sesijā dalībvalstīs notika viesošanās projekta eksperimentā iesaistītajās skolās un pārņemta pieredze par šo eksperimentu īstenošanas veidiem un rezultātiem.
4. Apmācību sanāksmēs tika strādāts pie pieredzes rezultātu apkopošana un no tām gūstamās mācības. Apkopots arī dalībnieku zināšanu un prasmju novērtējums, pamatojoties uz izvirzītajiem mērķiem un to rezultātu analīzes. Aktivitāšu laikā notiek tīmekļa vietnes izstrāde, saziņas un apmaiņas sistēma starp partneriem un ar projektu saistītu kopīgu interešu publikāciju bibliotēka.
Paralēli tam tiek katrā dalībvalstī tika strādāts pie intelektuālā ieguldījuma projekta saturā, kura ietvaros notiek:
1. Zināšanu un prasmju krātuves izveide Eiropas kultūrai un tās pielietojuma analīze;
2. Salīdzinošā analīze par to, kā kultūra tiek mācīta dažādās valstīs;
3. Katra partnera izmantoto metožu salīdzinošā analīze, lai atklātu Eiropas kultūru, skatoties “no viņu loga”;
4. Eiropas kultūras mācīšanas metožu analīze skolās, kurās tika veikti eksperimenti partnervalstīs, un rezultātu analīze;
5.Izveidots video par to, ko skolēni un skolotāji, kas piedalās eksperimentos, domā par Eiropas kultūru.
Ir notikušas 4 mācību sanāksmes, nākošā paredzēta aprīļa vidū Prāgā. Un notikušas 3 starptautiskās sanāksmes, noslēdzošā notiks jūnija beigās Spānijā, kura ir beidzamā tikšanās projekta darba grupai. Līdz 2024.gada beigām notiks darbs pie projekta rezultātu apkopšanas un noslēguma atskaišu iesniegšanas. Projekta dalībvalstīs projekta izplatīšanas pasākumi notiek 2024. gadā līdz jūlijam, kuru laikā katra valsts iepazīstina pasākumu dalībniekus ar saviem projekta rezultātiem un prezentē arī veiksmīgākos citu valstu dalībnieku rezultātus.