Pasaules Talkas dienā, 16.septembrī, kad visā pasaulē notiks atkritumu savākšanas talkas, Lielā Talka šajā dienā aicina ne tikai stādīt savus Laimes kokus, bet patiesi nākt talkā tiem, kam palīdzība ir vajadzīga.
Mēs visi atceramies augusta postošās vētras, kas radīja milzīgas problēmas daudzviet Latvijā un pie kuru likvidācijas joprojām darbs notiek. Daudzviet upes un teritorijas ir aizsprostotas ar izgāztajiem kokiem, māju jumti nav salaboti, diemžēl, joprojām sekas nav izdevies likvidēt.
Ja Tev ir brīvas rokas, tehnika vai vienkārši laba sirds un esi gatavs palīdzēt, dari to! Nāc palīgā savam kaimiņam, draugam, skolasbiedram, sava ciemata un pašvaldības ļaudīm un arī pašvaldībai - organizējiet kopīgas talkas un izdariet patiesi noderīgu darbu, kas tajā brīdī tam cilvēkam ir visnepieciešamākais!
Lielā Talka nav tikai atkritumu vākšana, Lielā Talka ir cilvēcība un rūpes par apkārt notiekošo!
Tāpēc aicinām visus iesaistīties arī kampaņas “Save Our Sea” aktivitātēs. Šogad kampaņā iesaistījušās sešas Latvijas pašvaldības – Liepāja, Rīga, Valmiera, Jūrmala, Ādažu un Talsu novads – lai vērstu savu un visas mūsu valsts iedzīvotāju uzmanību tam, kā mūsu ikdienas rīcība ietekmē Baltijas jūru un dzīvību tajā. Jāsaprot, ka ikviens mežā, uz ceļa, laukā, pie upes vai pat pilsētas centrā nomestais atkritums agrāk vai vēlāk nonāks Baltijas jūrā. Mās ar savu ikdienas rīcību piesārņojam un nogalinām jūru, ar kuru paši lepojamies un par kuru priecājamies. Jau tagad Baltijas jūra ir viena no piesārņotākajām pasaulē. Taču ikviens no mums varam rīkoties atbildīgi savā ikdienā, lai mainītu situāciju – izglītoties pašiem, mācīt savus bērnus, nepiesārņot apkārtējo vidi, kā arī pacelt atkritumus, ja tos redzam sev apkārt pastaigas laikā pa mežu vai gar jūru, sēņojot, staigājot ar suni utt.
Mums ir prieks, ka Latvijas pašvaldības kampaņā iesaistījušās ar dažāda veida aktivitātēm.
Rīgā un Jūrmalā notiek dažādas izglītojošas kampaņas, kā arī pilsētas iedzīvotāju uzmanība Baltijas jūras piesārņojuma problēmai, tostarp izstādes.
Valmierā notika unikālā talka, kuras laikā talkotāji, pārvietojoties ar supiem pa Gauju vāca ūdenī un piekrastē nonākušos atkritumus. Savukārt jau šo trešdien, 13. septembrī, notiks plastmasas piesārņojumam veltīta diskusija.
Talsu novadā notika piekrastes sakopšanas talkas Kolkā, Rojā un Mērsragā. Talkas paredzēts arī Ādažu novadā, kā arī tur būs apskatāma izglītojoša izstāde par cigarešu izsmēķu ietekmi uz videi. Savukārt Liepājā kampaņas ietvaros tiek izliktas īpašas izsmēķiem paredzētas atkritumu tvertnes ar informāciju par izsmēķu kaitīgumu videi.
Mēs visi vēlamies dzīvot tīrā vidē, vēlamies, lai arī mūsu bērni un mazbērni ir veselīgi un stipri. Taču, lai to nodrošinātu, mums ir jārīkojas šodien un tagad. Esam paaudze, kas identificējusi problēmu, tagad mums tā ir jāsāk risināt.
Tāpēc Lielā talka aicina ikvienu – Nepaliec malā, nāc TALKĀ!
Pasaules talka – 16.septembris
Kampaņa “Save Our Sea” – 31. augusts līdz 16. septembris
Lasīt visu ziņuFantastisks pasākums Dzejas dienas 2023 ietvaros - 16. septembrī plkst. 19:00 Kandavas Vīna namā tikšanās ar dzejnieci Dagniju Gudriķi, muzikālais pavadījums Evita Bērziņa. Ieeja bez maksas. Galdiņu rezervācija: 26593861
Uz tikšanos!
Lasīt visu ziņu16.09.2023. Zemītes skola aicina absolventus un darbiniekus uz salidojumu
Salidojuma norise:
Reģistrēšanas no plkst. 16.00 – 17.00
Svinīgā atklāšana un koncerts plkst. 17.00
Saviesīgā daļa pa klasēm no plkst. 18.30
Balle skolas zālē no plkst. 20.00
Dalības maksa reģistrējoties līdz 01.09.23. EUR 10.00
Pēc tam EUR 15.00
Saite uz reģistrācijas anketu: http://zemitesskola.lv/registr...
Rekvizīti dalības maksai:
Tukuma novada pašvaldība Nodokļu maks.reģ. Nr 90000050975 Talsu iela 4, Tukums, Tukuma novads Banka: AS Swedbank Kods: HABALV22 Konts: LV17HABA0001402040731 maksājumā norādīt Maksājuma mērķis: Dalības maksa Zemītes skolas salidojumā (vārdu uzvārdu) Lai atvieglotu reģistrācijā dalības maksas apmaksas apliecināšanu, lūdzu paņemiet līdzi maksājuma izdruku.
Lasīt visu ziņuFilmas saturs: Vistas uzaudzināja mazo ērglēnu, taču viņa mednieka instinkts sāk izpausties arvien biežāk, tādēļ mazais putnēns nolemj doties ceļojumā uz Putnu pilsētu. Tur viņš sastop savus radiniekus un saprot, ka grib kļūt par drošsirdīgās patruļas komandas dalībnieku, taču viss nav tik vienkārši kā sākumā liekas, sazvērestības tuvums ir jau nojaušams.....
Treileris:
Lasīt visu ziņuPulkveža Oskara Kalpaka profesionālajā vidusskolā 2021. gadā tika ieviesta tradīcija atklāt mācību gadu ar svinīgu ceremoniju, šogad tā notiks 2023. gada 15. septembrī plkst. 11:00 Kandavas Lauksaimniecības tehnikuma stadionā.
Ar mācība gada sākšanos kadetus un viņu vecākus sveiks Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālās vidusskolas direktors pulkvežleitnants Intars Kušners, Nacionālo Bruņoto spēku virsseržants augstākais virsseržants Edgars Joksts – Bogdānovs. Pasākumā piedalīsies arī Zemessardzes 4. Kurzemes brigādes komandieris pulkvedis Andris Rieksts.
Pasākuma laikā muzicēs Jūras Spēku orķestris. Apmeklētāji pēc svinīgās ceremonijas, turpat blakus stadionam, varēs apskatīt Zemessardzes 4. Kurzemes brigādes un Gaisa Spēku ieroču un tehnikas izstādi līdz plkst. 13:00, kā arī automašīnu transportēšanas un loģistikas uzņēmums "Kurbads" ar savu auto vedējā mašīnu, uz kuras ir attēlots pulkvedis Oskars Kalpaks.
Mācības Pulkveža O. Kalpaka profesionālajā vidusskolā šogad uzsāk 30 pirmā kursa kadeti, un turpina 39 otrā kursa kadeti un 27 trešā kursa kadeti. Papildus vispārizglītojošiem priekšmetiem jaunieši apgūst militāro mācību un fizisko sagatavotību. Mācībās uzsvars tiek likts uz līderības, kritiskās domāšanas un argumentācijas prasmju attīstīšanu. Pēc skolas absolvēšanas ir iespējas uzsākt karjeru Nacionālajos Bruņotajos spēkos, turpināt mācības Nacionālajā aizsardzības akadēmijā vai jebkurā citā augstskolā, skolas absolvēšana neuzliek obligātu pienākumu kļūt par profesionālā dienesta karavīru.
Lasīt visu ziņuEkoskolu svētku gājiens un apbalvošanas ceremonija 2023 aizritējusi ar saukli ‘’Planēta pirmajā vietā!’’
13.septembrī notika ikgadējā Ekoskolu apbalvojumu ceremonija vienojot ap 350 dalībnieku - gan skolēnus, gan pedagogus. Diena sākās ar ‘’Pozitīvo gājienu’’ no Strēlnieku laukuma uz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM), lai kopā ar ministru Māri Sprindžuku dotos tālāk līdz Latvijas Nacionālajai bibliotēkai, kur Ziedoņa zālē norisinājās Ekoskolu apbalvojumu pasniegšana. Gājiena mērķis bija aicināt VARAM aktīvāk iesaistīties aprites ekonomikas iedzīvināšanā, lai ikvienam būtu vieglāk samazināt atkritumus ikdienā un dzīvot dabai draudzīgāk.
Arī Zantes skola piedalījās šajā pasākumā un to pārstāvēja Henrijs un Adriāna. Zaļo karogu esam saņēmuši jau 16 reizi.
Šajā mācību gadā turpināsim darboties starptautiskajā EKO skolu programmā.
Lai mums izdodas!
Skolotāja: Elita Ose
Lasīt visu ziņu (4)Septembris Latvijā iezīmē jauna mācību gada sākumu un aicina ieklausīties un izjust dzejas spēku.
Īpašs gandarījums šogad tika vecāko klašu skolniekiem, jo Dzejas dienu ietvaros ciemos bija atbraucis dzejnieks Krišs Treikals, kurš pastāstīja jauniešiem kā ir būt dzejniekam, kādas ir sajūtas turot rokās savu pirmo dzejoļu krājumu, kuros brīžos pie viņa atnāk dzejolis. Atmosfēra bija patīkama, brīva un reizē mierīga, jaunieši varēja uzdot sev interesējošos jautājumus, kas arī bija diezgan daudz.
Šogad mūsu Zantes pamatskolā visi bērni arī paši kļuva par dzejniekiem un sacerēja katrs savu dzejoli par tēmu “Rudens pieskāriens”, kā arī ilustrēja to.
Dzeja mūsdienās nav aizmirsta, tā dzīvo un ir sastopama ik uz soļa gan bēdās, gan priekos.
I.Ozola Inkina
Lasīt visu ziņu (7)Pirmo reizi Kandavā - Vara Klausītāja zīmējumu teātra izrāde "Čellīno ceļo" SKOLAS SOMAS projekta ietvaros!
"Čellīno ceļo" ir dzīvespriecīga sajūtu izrāde bez teksta, kuras laikā čelliste uz skatuves atskaņo pazīstamus Baha skaņdarbus, ik pa laikam apstājoties, lai ieklausītos un paskatītos apkārt. Pēkšņi telpā parādās vēl divas būtnes – Krāsiņa un Deja. Kad mūzika skan, Krāsiņa un Deja kustas; kad mūzika apstājas, apstājas arī tās. Tā ir spēle, ko katrs no mums ir spēlējis bērnībā. Izrāde turpinās, mainot noteikumus. Uz skatuves Krāsiņa un Deja kopā ar Čellino spēlē spēles, kuru noteikumiem skatītāji var viegli sekot.
Ikdienā mums katrai vietai ir savi noteikumi, gluži kā izrādē. Reizēm jūtamies kā uz kraujas malas, ar aizsietām acīm. Tev ir jāpieņem jaunie spēles noteikumi, kas ir svarīgi dzīvei un mēs atkal nonākam citā spēlē. Tas ir ceļojums no vienām sajūtām un emocijām uz citām, sastopoties ar dāsnumu, greizsirdību, līdzjūtību un draudzību.
Izrāde piemērota bērniem no 5 gadu vecuma, savukārt, skolas vecuma bērni aicināti apmeklēt izrādi kopā ar klasi, "Latvijas Skolas soma" programmas ietvaros. E-pasts skolu pieteikumiem: kandavaskulturasnams@tukums.lv tālrunis uzziņām +371 25771108.
Zīmējumu teātrim raksturīga unikāla teātra forma, kas apvieno zīmēšanu uz skatuves, mūziku, deju un aktierspēli, sniedzot skatītājam aizraujošu un augstvērtīgu mākslas pieredzi.
Piedalās:
Guna Šnē – Čellīno,
Karīna Karahona – Krāsiņa,
Aija Putniņa – Deja.
Scenogrāfe: Hiroko Oshima (Japāna),
Horeogrāfe: Ilze Bloka,
Režisors un idejas autors: Varis Klausītājs
Izrādes ilgums 45 min.
Auditorijas vecums: 5+ (īpaši interesēs līdz 11 gadiem (ieskaitot))
Informējam, ka 7.septembrī no plkst. 10:00 - 13:00 Sociālās palīdzības centrā Kandavā (Jelgavas ielā 4a) un 11.septembrī no plkst. 09:00 - 13:00 Tukuma ledus hallē (Stadiona ielā 3) notiks Donoru diena.
Būsiet laipni gaidīti! Katra donora atsaucība ir ļoti svarīga, lai kopīgi palīdzētu visiem pacientiem, kam tas ir nepieciešams!
Tu vari kļūt par asinsdonoru, ja:
Asins donora anketa (derīga trīs dienas): https://www.vadc.lv/donoriem/a...
Lasīt visu ziņuKandavā 10. septembrī divās norises vietās - Rīgas Vācu kultūras biedrības filiālē "Štempeļhofa" un Kandavas multifunkcionālajā jaunatnes iniciatīvu centrā "Nagla" - ar interesantām aktivitātēm tika aizvadīta Tēva diena.
Latvijā plaši pazīstamais pārmaiņu treneris Arturs Šulcs ar viesiem diskutēja par tēva tapšanu jau kopš bērnības. Komandas piedalījās īpaši izveidotā interaktīvā pārgājienā "Ī - ĪSTĀ tēvu taka", pēc kā visi izsalkušie baudīja Kandavas īstās latvju saimnieces Kitijas Švīgeres meistardarbu - rudens zupu. Pēcpusdienu bagātināja gan lielformāta spēles, gan T-kreklu dizaina konkursa uzvarētāju apbalvošana, gan iepazīšanās ar vectēvu, kas bīstamāks par datoru.
Tēva diena aizvadīta, un jau laicīgi aicinām uz nākamiem pasākumiem! Viena vieta uz brieža vienmēr ir brīva! Kandavnieki un Tukuma novada ģimenes - esiet aktīvi savas pilsētas pasākumu apmeklētāji!
Pasākumu finansiāli atbalstīja Sabiedrības integrācijas fonds no piešķirtajiem Latvijas valsts budžeta līdzekļiem, programma "Ģimenei draudzīga pašvaldība".
Īstenotājs: Latvijas Vācu savienība. Pateicamies Tukuma novada domei un Kandavas un pagastu apvienībai par organizatorisko atbalstu!
Lasīt visu ziņu (5)Kandavas Tēvu Superdienas T-kreklu dizaina konkursa noteikumi
1. Vispārīgie noteikumi:
1.1. T-kreklu dizaina konkursa mērķis (turpmāk tekstā - Konkurss) ir veicināt Kandavas un pagastu apvienības bērnu un jauniešu (turpmāk tekstā – Konkursa dalībnieki) radošo izpausmi, veidojot Tēvu dienai veltītu T-krekla dizainu.
1.2. Konkursa tēma “Tēvu Superdiena Kandavā”.
1.3. Konkursu organizē Latvijas Vācu savienība sadarbībā ar Kandavas Multifunkcionālo jaunatnes iniciatīvu centru NAGLA un biedrību “Kandavas novada jauniešiem” (turpmāk tekstā – Organizators). Projekta „Pasākumu cikls ģimenēm Kandavā „ZĪLE” Nr. 2023.LV/ĢDP/35 finansētājs: Sabiedrības integrācijas fonds no piešķirtajiem Latvijas valsts budžeta līdzekļiem, programma "Ģimenei draudzīga pašvaldība".
2. Pieteikšanās noteikumi:
2.1. Konkursā var piedalīties jebkurš Tukuma novadā, īpaši Kandavas un pagastu apvienības teritorijā dzīvojošs Konkursa dalībnieks individuāli vai kopā ar ģimenes locekļiem, izņemot žūrijas locekļus, iesniedzot ne vairāk kā 3 (trīs) dizainus.
2.2. Konkursa dalībnieki T-krekla dizainu iesniedz elektroniskā veidā, līdz 03.09.3023. to sūtot uz e-pasta adresi: jcnagla@inbox.lv ar norādi “Tēvu T-kreklu konkurss”.
2.3. Dizaina attēla faila nosaukums jāveido pēc šāda principa: Vārds_Uzvārds_dizaina kārtas numurs (ja ir vairāki), piemēram, Janis_Ozolins_1.
2.4. Gadījumā, ja attēlu kopējais apjoms ir lielāks par 20 MB, dalībniekam tie jāaugšuplādē kādā no datu glabāšanas vietnēm (failiem.lv; wetransfer.com vai tml.) un links jānosūta uz Konkursa organizatora norādīto e-pastu.
2.5. Nepilnīgas informācijas iesniegšanas gadījumā konkursa žūrija ir tiesīga neizvērtēt iesniegto pieteikumu.
3. Pieteikumu vērtēšana:
3.1. T-krekla dizainam jāatbilst konkursa tēmai “Tēvu Superdiena Kandavā” un tas var būt veltīts dizaina iesniedzēja tētim (audžutēvam, vectēvam, krusttēvam vai kādam citam vīrietim, kas pilda tēva lomu”.
3.2. Dizains nedrīkst iekļaut klajus reklāmas elementus, tostarp, uzņēmumu logotipus.
3.3. Dizains nedrīkst pārkāpt vispārpieņemtās morāles un ētikas normas, kā arī Latvijas Republikā spēkā esošo normatīvo aktu prasības, tajā skaitā Vispārīgo datu aizsardzības regulas prasības attiecībā uz fizisko personu datu apstrādi.
3.4. Dizainam jābūt oriģinālam autora vai autoru kolektīva darbam.
3.5. Dizaini drīkst būt gan fotografētas vai ieskenētas skices uz papīra, gan veidoti grafiski.
3.6.Neievērojot 3.1. – 3.5. punktā minētās prasības, darbs var tikt izslēgts no dalības konkursā bez iepriekšēja brīdinājuma.
3.7. Neievērojot 3.3. punktā minēto prasību, no dalībnieka var tikt piedzīti zaudējumi, ja tādi Konkursa organizētājam radušies sakarā ar dizaina patiesā autora pretenzijām pret Konkursa organizētāju.
3.8. Konkursā iesniegtie darbi tiek vērtēt pēc sekojošiem kritērijiem:
3.8.1. atbilstība konkursa tematam;
3.8.2. atbilstība konkursa vadlīnijām;
3.8.3. iesniegtā darba oriģinalitāte.
4. Konkursa termiņi:
4.1. Pieteikums konkursam jāiesniedz no izsludināšanas brīža līdz 3. septembra plkst. 23.59. Konkursa rezultāti tiks paziņoti Latvijas Vācu Savienības organizētajā pasākuma cikla ģimenēm Kandavā “Zīle” “Tēvu Superdienā”, 10.septembrī 17:30 pie Kandavas skeitparka, kā arī pēc tam Kandavas Multifunkcionālā jaunatnes iniciatīvu centra NAGLA ārējos komunikācijas kanālos (www.jcnagla.lv, kā arī Facebook un Instagram profilos).
5. Konkursa žūrija:
5.1. Konkursa žūriju veido trīs cilvēki – pa vienam pārstāvim no Latvijas Vācu savienības, Kandavas Multifunkcionālā jaunatnes iniciatīvu centra NAGLA un biedrības “Kandavas novada jauniešiem”.
5.2. Žūrija atlasa labākos no iesniegtajiem T-kreklu dizainiem, kas tiek virzīti uz balsošanu.
6. Balsošana:
6.1. Konkursa uzvarētājs tiek noteikts balsojumā Kandavas Multifunkcionālā jaunatnes iniciatīvu centra NAGLA sociālo mediju - Facebook un Instagram lapās.
6.2. Balsošanā var piedalīties ikviens interesents, balsojot par vienu no dizainiem.
6.3. Balsojuma kārtība:
6.3.1. Katram dizainam publiskajā balsojumā tiek skaitītas emocijzīmes zem dizaina attēliem, kas publicēti Kandavas Multifunkcionālā jaunatnes iniciatīvu centra NAGLA sociālo mediju profilos: Instagramā – sirsniņas, Facebookā – jebkura emocijzīme zem attēla. Viena emocijzīme ir vienāda ar 1 punktu. Balsot būs iespējams līdz 9.septembrim;
6.3.2. Publiskais balsojums (līdz 50 %) un žūrijas balsojums (līdz 50 %) ļaus sarindot T-kreklu dizainus un noteiks konkursa galveno uzvarētāju;
6.3.3. Pārsteiguma balva būs arī kādam no nejauši izvēlētiem balsotājiem.
6.4. Pirmās vietas ieguvējs saņems tēva T-kreklu ar savu dizainu, otrās vietas ieguvējs – krūzi ar savu dizainu, bet trešās vietas ieguvējs krūzes paliktnīti ar savu dizainu. Balvas būs iespējams saņemt 10.septembrī, 17:30 pie Kandavas skeitparka, kā arī pēc tam Kandavas Multifunkcionālajā jaunatnes iniciatīvu centrā NAGLA.
7. Dalībnieku tiesības un pienākumi:
7.1. Dalībniekam ir tiesības atsaukt savu dalību konkursā līdz pieteikumu pieņemšanas termiņa beigām.
7.2. Iesniedzot konkursam savus T-kreklu dizainus, konkursa dalībnieks apliecina, ka dzīvo Tukuma novadā, īpaši Kandavas un pagastu apvienības teritorijā, ka ir iepazinies ar konkursa Noteikumiem un apņemas tos ievērot, kā arī piekrīt visiem iepriekš minētajiem nosacījumiem un prasībām.
7.3. Dalībnieks ir atbildīgs par T-kreklu dizainu atbilstību normatīvo aktu un šī konkursa Noteikumu prasībām.
8. Konkursa organizatoru tiesības un pienākumi:
8.1. Organizatora darbiniekiem ir pienākums izsludināt konkursu noteiktajā termiņā.
8.2. Organizatora darbiniekiem ir pienākums uzraudzīt konkursa norisi, ņemot vērā konkursa Noteikumos noteikto un balstoties uz vienlīdzības un taisnīguma principiem.
8.3. Organizatoriem ne vēlāk kā dienu pēc konkursa termiņa beigām ir pienākums sasaukt žūrijas komisijas sēdi, kurā tiek izvērtēti visi iesniegtie T-kreklu dizainu pieteikumi.
8.4. Organizatoriem ir pienākums nekavējoties informēt konkursa dalībniekus par izmaiņām konkursa norisē, ja tādas notiek.
8.5. Organizatoriem ir pienākums publicēt konkursa uzvarētāja izstrādāto T-krekla dizainu Kandavas Multifunkcionālā jaunatnes iniciatīvu centra NAGLA sociālajos tīklos, norādot autora vārdu un uzvārdu.
8.6. Organizatoriem ir pienākums sadarbībā ar konkursa uzvarētāju izstrādāt dizaina maketa gala versiju, kas tiek nodrukāta uz T-krekla.
Lasīt visu ziņu (1)